Retro sorozatnézés - Jóbarátok

Pörgetem a Netflix és az HBO Max műsorkínálatát, mert néznék valami jó kis sorozatot, olyat, ami kikapcsolja az agyamat, de mégsem túl bugyuta, talán még szellemes is és nem hosszú részekből áll. Bele-belenézek egyikbe-másikba, nem az igazi egyik sem. Túl sok az erőszak, idegesítően sok az öncélú és mintegy kötelező  PC, a mezteleség, a szex. Nem tehetek róla, de mindig az jut eszembe a szex jeleneteknél, hogy milyen gáz lehet a forgatás, hogy két idegent szexeltetnek, még ha megvannak annak a trükkjei, szabályai is. Engem már inkább zavar. Ekkor felugrik az HBO kínálatában az egyik ikonikus cím, a Friends/Jóbarátok. Hmm. Sosem láttam, még egy kis részt sem, nem érdekelt soha. Ancsi, a  lányom imádta annak idején, megvolt  az összes rész DVD-én. Engem teljesen hidegen hagyott. Kicsit (elég) sznob voltam, ilyeneket én nem nézek, ugye, mert csakis  a magas kultúra érdekel. Hirtelen arra gondoltam, mi lenne, ha most mégis megnézném, miért is ne, ha már eddig kimaradt. Kíváncsi lettem, mitől lett ez a sorozat annyira népszerű az egész világon. Valamit tudhat. Mi lehet a titka? Elkezdtem nézni, először elég gagyinak tűnt az egész a műnevetéssel, a párbeszédekkel, viszont legalább rövid, alig húszperces epizódokból állt, ami elviselhetővé tette. Aztán csak azt vettem észre, hogy elkezd érdekelni. Pedig semmi erőszak, semmi szex, semmi durvulás. Nem is mindig felel meg a PC kényes, mai követelményeinek, ami igazi felüdülés. Nem akar többnek látszani, mint ami. Szórakoztat, nem is rossz színvonalon. Talán az  alkotóknak és a  szerzőknek is meglepetés volt, hogy mivé nőtte ki magát a sorozat és tudott tíz évadon keresztül néhány generációnak a kedvencévé és mindennapjainak részévé válni. Lehet, hogy nem is tervezték ennyire hosszúra sem, aztán ez lett. Azt hiszem, rájöttem, mi a titka. Hat különböző egyéniségű, szimpatikus  fiatal barátsága a kulcs. Pontosabban a barátság a kulcs, úgy általában. Ez az, ami megfog benne, amire mindenki vágyik. Az őszinte barátság, az összetartozás, ami átvezet az élet nehézségein, még akkor is, ha rengeteg buktatón kell átevickélni. Ami a valóságban nem nagyon létezik, (én még legalább is nem találkoztam vele) de titkon álmodunk róla. Majdnem a végére értem a sorozatnak, most tartok a tizedik évad közepénél és még nem tudni, összejön-e végül Ross és Rachel.