Hétköznapi frusztrációk - vezetés

Tényleg ennyire boldogtalanok/frusztráltak vagyunk, emberek?

 Miért nem enged sávot váltani egy autó sem, hiába indexelek, pedig le kellene kanyarodnom jobbra? Azért sem. Nehogy két másodperc hátránya legyen, vagy elé merészkedjek. Ezekből a helyzetekből adódik a dugó, úgyhogy senki sehová.  Rossz esetben baleset. Mikor Olaszországban először béreltem autót, aggódtam kicsit, mert ugye, az a hír járja, hogy az olaszok túl gyorsak, száguldoznak össze-vissza a jó kis sportkocsijaikkal. Aztán jól meglepődtem, mert egyrészt bár tényleg gyorsak, de udvariasak és rugalmasak, tudják, ha beengednek, akkor gyorsabban halad a sor a zipzár elvnek köszönhetően, másrészt az autópályákon nagyon komolyan veszik a sebességmérést, mert horror büntetésre számíthatnak a gyorshajtók, Egyszer sem tapasztaltam, hogy a "sarkamban lihegnének", le akarnának söpörni, miközben előzök. Szép, biztonságos távból megvárják, míg befejezem, visszatérek a jobboldali sávba, ekkor nyomják meg a gázt és előznek. Egy felüdülés volt ott a vezetés. 

De menjen az ember itthon mondjuk az ötös autópályán Szeged irányába, ha adrenalinra vágyik, mert az egy életveszély. Persze jogos, hogy vannak béna autósok, akik bennfeledkeznek  a belső sávban, de általában nem erről van szó. Előzöm a hosszú,  tömött kamion sort, előttem is sor, lehetetlen visszasorolni. De ő csak nyomja a gázt mögöttem, öt centire a kocsimtól, villog. Esküszöm, letérnék, mert ugye, nem szívesen veszem, hogy egy pszichopata üldöz, de nem tehetem, mert ahhoz fékezni kellene és életveszélyes manőverrel besorolni a cammogó kamionok közé. Nem veszi észre, nem érdekli, csak nyomja és egyre közelebb. Normális? Mindenkit veszélyeztet. Azt gondolja, ő mindenki felett van, neki tessék szabaddá tenni a belső sávot, mert  az összes többi hülye, csak ő helikopter. Nem akarok általánosítani, mert tényleg sok normális embert ismerek nagy Mercivel BMW-vel stb, de ugye, a statisztikák szerint is megerősítve, ezek az emberek is általában nagy, sötét autóval rendelkeznek, mintegy az egójuk meghosszabbításaként. Lehet, hogy meg sem engedhetnék maguknak egyébként, de nekik ez fontos. Létkérdés. Frusztráltak, lehet, hogy magánéleti vagy anyagi gondjaik vannak, esetleg szomorú gyermekkorukért kompenzálnak. Én megértem a halálvágyukat, de miért kell másokat is ebbe belesodorni? Itt a pályán megmutatják, hogy mennyire belevalók, sokkal ügyesebbek a többi idiótánál, akik többé-kevésbé betartják az előírásokat. De úgy gondolják, hogy az ő menő  kocsijukra más KRESZ szabály vonatkozik (mondjuk,  gázpedál minden kocsiban van, mindenki tudja nyomni, ha akarja, de ez nem azt jelenti, hogy vezetni is tud!)